Kiedy mam zrobić przegląd?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adam204
    Rider
    • 2008
    • 454

    Kiedy mam zrobić przegląd?

    no właśnie jakie to są koszta bo mam to samo
  • mariano_z
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 35

    #2
    Kiedy mam zrobić przegląd?

    Czy toś może mi podpowiedzieć kiedy mam zrobić przegląd, a dokładnie chodzi mi o taką rzecz.
    Wg zapisków zrobionych przez dilera w mojej książce gwarancyjnej przegląd ma zrobić po 15.000 km lub po roku, w zależności co nastąpi pierwsze. Obecnie mam przejechane 12.500 km, za miesąc mija rok jak posiadam octę i już napewn wiem że nie dobiję do 15.000 a przegląd chciałbym zrobić dopiero po 15.000km.
    I u moje pytanie do was jako specjalistów.
    Na następnej stronie ksiązki gwarancyjej jest takI zapis:
    " w odniesieniu do państwa smochodu obowiąuje jeden z następujących okresów mięzyobsugowych"
    QG0 lub QG2 sałej dł okresu międzybsługowego
    lub
    QG1 o zmienej dł okresu międzyobsługowego.

    zgodnie z tabliczką dentyfikacyjną w moje skodzie, mnie obowiązuje QG1.

    Czy mam rozumieć że diler mnie oszukał, wpisując że mam zrobić przeglą po 15.000 lub roku?
    że zataił to przede mną?
    Nie ukrywam że mam zamiar zrobić przegąd po 15.000 ale wtedy napewno przekroczę ten magiczny rok, (więc wg. zapisków nie spełni warunków gwarancji) wtedy diler może w razie jakiś usterek robić mi probemy? Czy będę mógł się bronić wpisem w tabliczce identifikacyjnej oznaczeniem QG1.
    Proszę o pomoc.

    Komentarz

    • Klauzero
      Rider
      • 2008
      • 575

      #3
      Wiele dealerów proponuje przeprogramowanie na QG2, jednak nie powinno się to odbyć bez Twojej wiedzy. Wszelkie informacje znajdziesz TUTAJ. Najlepiej zadzwoń do dealera. W przypadku QG1 elektronika liczy cykle uruchomień, obciążenie silnika i wyznacza przegląd, o którym zostaniesz powiadomiony ikonką na wyświetlaczu.

      Co do czekania do 15.000 to zawsze możesz poprosić, aby taki przebieg wpisali Ci do książki, tylko po co? Liczysz na wzrost wartości przy odsprzedaży?
      Mądry Polak po ©kodzie...

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        oczywiście masz rację, przy QG1 na wymiane oleju powinienieś się pojawić wtedy kiedy wskaże to komp.

        Zamieszczone przez mariano_z
        przegląd chciałbym zrobić dopiero po 15.000km
        zupełnie bez sensu, przegląd masz robić wg. wskazań kompa lub co 2 lata, więc jeżeli masz zamiar robić co 15kkm to zmień okres obsługi na ten "normalny" i nie ma o czym mówić.

        zakładam oczywiście że masz zalany olej LL :idea:

        tak czy inaczej ja porozmawiałbym z serwisem zawczasu, żeby potem uniknąć jakiejś szarpaniny, chociaż jak mówię masz tutaj rację.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • mariano_z
          Classic
          S_OCP Member
          • 2007
          • 35

          #5
          Zamieszczone przez szkoda
          oczywiście masz rację, przy QG1 na wymiane oleju powinienieś się pojawić wtedy kiedy wskaże to komp.

          Zamieszczone przez mariano_z
          przegląd chciałbym zrobić dopiero po 15.000km
          zupełnie bez sensu, przegląd masz robić wg. wskazań kompa lub co 2 lata, więc jeżeli masz zamiar robić co 15kkm to zmień okres obsługi na ten "normalny" i nie ma o czym mówić.

          zakładam oczywiście że masz zalany olej LL :idea:

          tak czy inaczej ja porozmawiałbym z serwisem zawczasu, żeby potem uniknąć jakiejś szarpaniny, chociaż jak mówię masz tutaj rację.
          Kurcze nie wiem jaki mam olej. Jak mam to sprawdzić?
          Wydaje mi się że jezeli na wlepce jest QG1 to chyba olej LL, tak mi podpowiada logika. Ale dlaczego diler mi porobił te wpisy o 15.000km i roku? czy miał takie prawo?
          Przecież to jest jawne oszustwo.

          Myślicie że smiało mogę jeździć do wyświetlenia się komunikatu o przeglądzie?
          Czy to nie jest zgubne dla samochodu?
          Jak to jest w praktyce? wydawało mi się że lepiej zrobić ten przeglą po 15.000 ale teraz już sam nie wiem czy to ma sens.

          Komentarz

          • Klauzero
            Rider
            • 2008
            • 575

            #6
            Telefon do dealera wraz z podaniem numeru VIN będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeśli został przeprogramowany, to zawsze można powrócić do opcji QG1. Być może zostałeś o tym poinformowany, ale w euforii zakupu nowej niuni mogłeś zapomnieć o jakiś tam QCxx

            Co do zgubnych wpływach w obu przypadkach wyświetli się informacja o wymaganym przeglądzie, tyle że jak sam zauważyłeś są ograniczenia czasowe, z jakąś tam tolerancją.
            Mądry Polak po ©kodzie...

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez mariano_z
              Wydaje mi się że jezeli na wlepce jest QG1 to chyba olej LL, tak mi podpowiada logika
              tak jest

              Zamieszczone przez mariano_z
              Ale dlaczego diler mi porobił te wpisy o 15.000km i roku? czy miał takie prawo?
              Przecież to jest jawne oszustwo.
              nazwałbym to naciągactwem i wykorzystywaniem niewiedzy, a jeżeli w tej sytuacji miałby lać olej LL (droższy) to już byłoby świństwo.

              Zamieszczone przez mariano_z
              Myślicie że smiało mogę jeździć do wyświetlenia się komunikatu o przeglądzie?
              oczywiście tak :!:
              QG1 masz po to, żeby bardziej komfortowo używać auta, a nie po to, żeby się tym przejmować :idea:

              Zamieszczone przez mariano_z
              Czy to nie jest zgubne dla samochodu?
              o ile w TDI jestem zwolennikirm wymiany oleum czesciej niz co 15kkm to
              przy wolnossącym 1,6 w ogóle bym się nie zastanawiał :!:
              czekaj na komunikat kompa i tyle.
              dla spokojnosci pogadaj jeszcze tylko z ASO.

              Zamieszczone przez mariano_z
              wydawało mi się że lepiej zrobić ten przeglą po 15.000 ale teraz już sam nie wiem czy to ma sens
              nie ma :!:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • mariano_z
                Classic
                S_OCP Member
                • 2007
                • 35

                #8
                Dzięki za podpowiedzi.
                Zapomniałem jeszcze o jednym wam powiedzieć moja octa to wersja twinpower czyli z gazem. Czy ma to jakieś znaczenie przy tych przeglądach???

                Komentarz

                • Klauzero
                  Rider
                  • 2008
                  • 575

                  #9
                  W tym tkwi sekret, prawdopodobnie chodzi o przegląd, sprawdzenie szczelności i regulację instalacji LPG.
                  Mądry Polak po ©kodzie...

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    prawdopodobnie chodzi o przegląd szczelności i regulację instalacji LPG
                    aaaaaaaaaaaa, no to może tak być...
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • mariano_z
                      Classic
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 35

                      #11
                      Zamieszczone przez Klauzero
                      W tym tkwi sekret, prawdopodobnie chodzi o przegląd, sprawdzenie szczelności i regulację instalacji LPG.
                      Ale to są dwa różne przeglądy i są niezaeżne od siebie. Więc jaki to ma wpływ.
                      Zresztą instalkę miałem założoną dopiero po przejechani 3 tys km, a zapiski w ks. gwarancyjnej zostały zrobione w momencie kupn auta a to był 2 miesiące przed założeniem gazu.

                      Komentarz

                      • Klauzero
                        Rider
                        • 2008
                        • 575

                        #12
                        W takiej sytuacji jestem przekonany, że tylko dealer zna odpowiedź na nurtujące Cię pytania, bo teraz, to już przypomina wróżenie z fusów
                        Mądry Polak po ©kodzie...

                        Komentarz

                        • mariano_z
                          Classic
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 35

                          #13
                          Zamieszczone przez Klauzero
                          W takiej sytuacji jestem przekonany, że tylko dealer zna odpowiedź na nurtujące Cię pytania, bo teraz, to już przypomina wróżenie z fusów
                          Mi chodzi tylko o to czy "technicznie" nie bedzie to miało wpływu na samochód jak wykonam przegląd wg QG1, bo inst gaz w momencie wpisu o wykonywaniu przeglądów do ks. gwarancyjne nie miałem więc jakim cudem diler mógłby sie sugerować instalacją w momencie robieniatych wpisów.

                          Komentarz

                          • Klauzero
                            Rider
                            • 2008
                            • 575

                            #14
                            Czysto technicznie... przeglądy, wymiany filtra powietrza, świec zapłonowych, ewentualnie przewodów wys. napięcia, przeprowadza się częściej niż w autach bez instalacji LPG. Z pewnością na LPG są inne warunki pracy, niż założył to producent projektując jednostkę przystosowaną przede wszystkim do pracy na benzynie. Mimo wszystko nie powinno się nic groźnego stać, poza ewentualnym problemem z gwarancją, kiedy odmówią naprawy, z powodu nie przeprowadzenia przeglądu w terminie. Generalnie wszystko zależy od ustaleń ze sprzedawcą.
                            Mądry Polak po ©kodzie...

                            Komentarz

                            • mariano_z
                              Classic
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 35

                              #15
                              Zamieszczone przez Klauzero
                              Mimo wszystko nie powinno się nic groźnego stać, poza ewentualnym problemem z gwarancją, kiedy odmówią naprawy, z powodu nie przeprowadzenia przeglądu w terminie. Generalnie wszystko zależy od ustaleń ze sprzedawcą.
                              No i tu jest właśnie moje pytanie z początku postu. Jak się coś stanie do przeglądu wg QG1 czy będą mogli się wyprzeć jesli mi wpisali te 15000 lub rok ?
                              Ja się będę tŁumaczył QG1. Czy wygrał bym tą walkę?
                              po czyje stronie stało by prawo?

                              Komentarz

                              • Klauzero
                                Rider
                                • 2008
                                • 575

                                #16
                                Może nie mam fakultetu z prawa, ale sytuacja wydaję się być prosta. Dealer poinformował Cię zapisem w książce serwisowej o konieczności wykonania przeglądu po 15 kkm lub po roku (w zależności, co nastąpi pierwsze). Nie wnioskowałeś o zmianę warunków, tj. przeprogramowania na QG1, więc niedotrzymanie warunków umowy wraz ze wszystkimi tego konsekwencjami pomiędzy sprzedawcą, a użytkownikiem pojazdu leży po Twojej stronie. Nalepki w bagażniku i w książce mogą być jakąś tam podstawą do odwołania się od decyzji dealera. Takie sprawy lepiej wyjaśnić polubownie. Powodzenia.
                                Mądry Polak po ©kodzie...

                                Komentarz

                                • mariano_z
                                  Classic
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 35

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Klauzero
                                  Może nie mam fakultetu z prawa, ale sytuacja wydaję się być prosta. Dealer poinformował Cię zapisem w książce serwisowej o konieczności wykonania przeglądu po 15 kkm lub po roku (w zależności, co nastąpi pierwsze). Nie wnioskowałeś o zmianę warunków, tj. przeprogramowania na QG1, więc niedotrzymanie warunków umowy wraz ze wszystkimi tego konsekwencjami pomiędzy sprzedawcą, a użytkownikiem pojazdu leży po Twojej stronie. Nalepki w bagażniku i w książce mogą być jakąś tam podstawą do odwołania się od decyzji dealera. Takie sprawy lepiej wyjaśnić polubownie. Powodzenia.
                                  jeszcze raz dzięki

                                  Komentarz

                                  • adix2001
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 14

                                    #18
                                    Panowie większośc oktavek ma od nowości QG1 a w większości przypadków diler wpisuje przegląd po 15000 - kasa.
                                    Ja miałem tak samo jak zwróciłem im uwagę że mam QG1 to przeprosili i zmienili wpis w książce

                                    Komentarz

                                    Pracuję...